Over mij

Mijn foto
Ik ben Nel Hillewaere, ik ben 18 jaar en ik studeer kleuteronderwijs in KATHO Tielt. Ik hou ervan om te werken met kinderen. Het doet mij iets om verschillende zaken aan te brengen aan kleuters, voornamelijk om kinderen kennis te kunnen bijbrengen op een speelse manier. Tewerk gaan als kleuterjuf spreekt me erg aan, omdat er in een kleuterklas elke dag nieuwe dingen te beleven vallen. Leven van dag tot dag, de kleuter laten welkom voelen in de klas en een voorbeeldfunctie hebben voor de kleuters is mijn moto.

woensdag 28 december 2011

Een dagje op stap bij de schilderijen en de jungle dieren:

We gingen allen van 1 BAKO een dagje opstap naar Planckendael voor het vak onderdeel wero. Diezelfde dag  gingen we ook naar het museum “tsmak”  in Gent. Een zeer toffe en leerrijke dag kwam ons tegemoet. We kwamen aan in Gent en het eerste wat ons te wachten stond waren kunstwerken van een oud jaartal. Daarna gingen we naar kunsten kijken met vrij moderne technieken, iets wat erg aansprak om tot creatieve inzichten te komen.

Naast het museum gingen we ook op bezoek in Planckendael. We mochten een kijkje nemen doorheen het park, daarnaast kregen we een  uitleg op kinderniveau van onze Oma! Toch wel grappig, want de mevrouw gaf graag leiding doorheen Planckendael aan kleuters. Hierbij deelde ze ons mee dat ze de kleuters haar oma laat noemen. Zo hebben de kleuters een vertrouwens persoon bij zich en voelen ze zich wat meer op hun gemak bij de grote dieren. We leerden veel bij zoals, hoe we kleuters iets kunnen duidelijk maken. Bijvoorbeeld : Hoeveel weegt een neushoorn? Oma vertelt dan uitdrukkelijk: “Een neushoorn weegt evenveel als een grote auto!” Dit wekt bij de kleuter een grote verbazing op en schept duidelijkheid.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten